Zwei bäche pfad rond Hasborn.

Duitsland, Immerath

Ons geluk kan blijkbaar niet op, want ook op ons extra dagje is het schitterend weer.🔆
Om 10.00 uur zijn we in Hasborn, iets ten zuiden van Immerath, aan de start van het "zwei bäche pfad" een wandeling van zo'n 14 km volgens de online omschrijving. Er zit weer wat klimwerk bij, maar het belooft een heel gevarieerde tocht te worden. Wederom worden we om de haverklap met verstomming geslagen door de pracht van het bos met haar herfstig kleurenpalet. Onze picknick verorberen we opnieuw gelegen op een supercomfortabele houten ligbank met een uitgelezen uitzicht. Er komen nog wandelaars langs en de vrouw roept ons sarcastisch toe "was ein unangenehmes plätzchen " Tientallen oh's en ah's voor natuurschoon verder, verrast de "deutsche grundlichkeit" ons opnieuw: we zien eerst een wegwijzer met "kalte getränke" en dan bemerken we naast een zitbank, een afgeknotte boom met een soort afdakje...Daaronder een prijslijst voor 4 verschillende drankjes, enkele flesopeners, een geldkoffertje en een emmertje voor de flesdopjes. Iets verderop in koud stromend water, 4 drankkisten in een houten kist met deksel. Voor wie hier in de zomer langs komt moet dit een zaligheid zijn. Maar ook wij konden aan de verleiding niet weerstaan: een bitburger biertje en een apfelschörle voor 2,5 euro.
We komen nog langs enkele zalige ligbanken en merken ook op dat haast elke bank hier voorzien is van een handborstel om de bank eventueel schoon te vegen vooraleer je gaat zitten.
Moe maar tevreden komen we rond 16.45 terug bij de auto, onze gps duid bijna 17 km aan: goed gestapt dus vandaag !! Daar het feestdag is en dus geen boodschappen meer kunnen doen, besluiten we in Immerath in Landhaus Schend te gaan eten. We eten er heel lekker en goedkoop. Vooral het Eifeler Senfsupchen heeft ons enorm gesmaakt.

Onderweg hebben we nog wat appels opgeraapt van fruitbomen langs de wegkant. Ik had gisteravond immers een leuk dessertje getoverd met een appel en twee peren die we de dag ervoor hadden opgeraapt. Het fruit in kleine stukjes gesneden, en bij gebrek aan suiker of citroensap, heb ik er maar wat citroenlimonade overgegoten om ze zacht te stomen in de microgolf....dan laten afkoelen en en met een yoghurtje serveren.☺ Verrassend geslaagd.