Naar Perpignan

Frankrijk, Perpignan

Deze morgen kwam fietsmaatje Oswald ons ruim op tijd oppikken om ons naar Rijsel te brengen waar ons nieuw avontuur begint.

Eerst de TGV naar Paris Gare du Nord. Volgens de info op internet konden we een ticket kopen op de trein, om van Gare du Nord naar Gare de Lyon te sporen. Dat was dus niet, ... maar het personeel op de trein kon ons wel perfect uitleggen hoe we in de Nord aan onze ticketjes konden geraken. Met een uur overstaptijd lukte het ons dus om relaxed op de trein richting Perpignan te stappen. Wat niet van iedereen kon gezegd worden, want een jong koppel stormde de trein op net voor die startte...en ze hadden zeker een kwartier nodig om terug op adem te komen!

Deze morgen vertrokken we in de regen, en ook al spoorden we aan een kleine 300 km per uur richting zuiden...de zon hebben we pas heel voorzichtig zien verschijnen toen we er bijna waren.
Vanuit het station van Perpignan naar ons hotel was enkel de straat oversteken...dat was dus niet ingewikkeld.
Ik zag een gemistte oproep van Wim van het fietstransport...vlug even teruggebeld. Hij had vertraging en zou pas rond 21u de fietsen kunnen afzetten aan ons hotel ipv om 19u zoals afgesproken. We konden dus gerust nog eerst gaan eten als we dat wilden, zei hij.
Bij de receptie even nagevraagd welke richting we best zochten om iets te gaan eten, en dat bleek net aan de andere kant van het spoor te zijn.
We aten een simpele plat du jour op de Place Salvator Dali, met een echte Dali in de zaal ...

Na het eten nog even wachten op het verlossende telefoontje dat onze fietsen er waren...oef... nu ben ik pas helemaal gerust...morgen begint het echt !

Mooi, ik kijk al uit naar 't volgende verslagje !

Hilde 2019-05-20 07:33:17

Hopelijk word het een zonnige dag morgen !!! Geniet er van ....wij genieten mee van op afstand ..

Ria 2019-05-20 14:06:02

Ik zal weer met veel belangstelling je verslagjes lezen. Een heel goeie fietsreis gewenst!