Boswandeling Tendon

Frankrijk, Gérardmer

Gisteren bleef het uiteindelijk droog, en vannacht ook. Hoewel wat meer overtrokken, toch was het nog best warm om te wandelen. Vooral tijdens het klimmen, want wat dacht je, als je van waterval naar waterval wandelt is het natuurlijk ook niet vlak...
Ik had deze morgen een koud slaatje met bulgur gemaakt om samen met een doosje tonijn op te eten tijdens onze dagtocht.
We zijn gestart bij de kleine waterval, en bereikten de grote iets na de middag. Bijna werd het een slaatje zonder tonijn, want ik had niet opgemerkt dat de conservedoos geen zo'n systeem met een klepje had...en ons zakmessen zaten nog in de fietstassen...Gelukkig is er een "auberge" bij de grote waterval, en ik ben daar gaan vragen om mijn blijk te openen. Toch lekker gegeten dus.
Op de terugweg moeten we weer ergens verkeerd gelopen zijn, want wat een rondtocht had moeten zijn, werd op het einde eerder terugkeren langs dezelfde weg. Maar het was een heel mooie tocht in een zalig stil bos. Na een goeie 10 km stappen, op niet zo'n makkelijk terrein waren we om 15.30 terug bij de auto.
Nu genieten we van een potje koffie met een koekje, op de camping, en straks gaan we nog iets simpels eten in Gėrardmer.
Morgen staat nog een wandeling rond het meet(vlak!) op ons programma en een pedalootje of zo, en dan denken we aan versmijten richting Col de la Schlucht, waar volgens internet één van Frankrijks mooiste wandelingen te doen is...12 km met rotspartijen langs kabels...spannend.

Postkaarten bedrijf, dat moeten jullie opstarten .....al die prachtige natuur fotô s......

Ria 2019-07-20 15:35:36

Wij hebben jaren geleden die wandeling gemaakt samen met de kinderen. Heeel mooi! Enkele jaren later is er daar een storm doorgeraasd en kon de wandeling niet meer gemaakt worden. Misschien nu wel al weer. Nog veel mooie dagen.