Way of the Roses afgewerkt, en al stuk van de verbinding naar de TPT

Verenigd Koninkrijk, Preston

Deze morgen nog vol vertrouwen in T shirt gestart, maar het duurde niet lang eer we onze regenvesten mochten aandoen, en het was meteen voor de rest van de dag.
De eerste 20 km waren nog wat naweeėn van de Dales: op en neer en af en toe eens afstappen wegens te steil. Daarna rolde het goed. We bereiken en eerste tussendoel, het einde van de Way of the Roses, in Morecambe, aan de Ierse zee. Er passeert toevallig toch een jonge dame die ons wil fotograferen ondanks de regen.
Daarna geeft Chris een route uitgezocht om de verbinding te maken met de TPT die ons terug Oostwaarts moet brengen, de komende week.
Er zit een leuk stuk bij langs het kanaal van Lancaster, maar het pad is soms wel wat smal en dicht bij de waterkant. De komende uren regent het zo fel door, dat we een beetje op automatische piloot verdersjeezen.
Verzopen en moe bereiken we ons hotel in Preston, en na een doucheke voelen we ons alweer als hetboren. Onze natte kleren proberen we wat droog te krijgen met een electrische radiator...
We zij gaan eten op 10 minuutjes wandelafstand bij een Zuid Indisch redtaurant: heel lekker.
Morgen zou het normaal weer droger moeten zijn, en beteiken we onderweg het startpunt van de TPT in Southport.