9 km wandelen in de regen...

Frankrijk, Fumay

In de voormiddag zijn we wat inkopen gaan doen in de Carrefour. We vonden er verse pizza's aan 7 euro 't stuk en die wipten we meteen de oven in bij thuiskomst. Mmmm....lekker, en toch weer goedkoper dan vanavond naar de pizzeria gaan. Plan Givet gaat niet door want het fort is niet te bezoeken in de week.
Na de middag hadden we een wandeling van 8 km gepland rond de meander van de Maas waar Fumay in ligt, maar op hoogte. De ene brug over, de meander rond en via de andere brug terug. Het draaide anders uit, want aan het einde van de eerste brug was er een gesloten hekken. Terrein van Amusements Park TERRALTITUDE...waarschijnlijk wel open tijdens het seizoen...We besluiten dan maar de meander te doen langs het jaagpad van de Maas. Korter natuurlijk, dus steken we nog even de tweede brug over en nemen daar nog een tweede stuk jaagpad mee. We komen er langs tal van oude leisteenfabrieken die hier duidelijk de geschiedenis hebben bepaald. Intussen hebben we contact gekregen met Erica, een goeie vriendin van Marijke, die in Nismes woont op enkele minuutjes van de Fondery des Chiens. Zaterdag gaan we samen stappen en nodigde ze ons uit om samen iets te eten . Zo lief en zo tof. Ik kijk er naar uit.

Amuseer jullie. Hopelijk wat beter weer.

Oswald 2024-02-08 17:36:02

Foundry des chiens, een absolute aanrader, helaas is het niet het seizoen van de orchideeën, maar wel een toplocatie voor wie liefhebber van natuur is. wij zijn een aantal keren naar Mazeé geweest, das ook in de Viroinval.

marc 2024-02-08 19:11:50

@Oswald...een mooie blauwe hemel zoals bij jou in Spanje zal het niet worden vrees ik. @Marc...ik was al bij Fondery des Chiens, maar Chris nog niet, maar we gaan er dus zaterdag nog eens naartoe met een local als gids.

Lucienne 2024-02-08 20:47:30

Ondanks de regen ziet het daar wel mooi uit. Hopelijk minder nat in de komende dagen 👍