Herrstein, toch wat cultuur gesnoven, maar ook het Mittelalterpfad gestapt.

Duitsland, Herrstein

Vorige nacht werd ik weer geplaagd, zoals elk verlof, door jeuk van alle insektenbeten die ik tijdens onze buitenactiviteiten oploop...een duideijke erfenis van mijn ma.
Dus kwam ik met het plan om Herrstein te bezoeken, een mooi middeleeuws dorpje met vakwerkhuizen. Daar zou ook wel een apotheek te vinden zijn, waar ik zalf tegen insektenbeten en antihistaminetabletjes tegen de hevige reacties op die beten zou kunnen kopen. Op hoop van zegen.
Ons brood was ook op, dus kon ik geen picknick klaarmaken, maar ik dacht , we gaan iets licht eten in Herrstein en eten vanavond broodjes. Na die lichte maaltijd stond nog een wandeling van zo'n 8 kilometer op het programma in de namiddag: het Mittelalterpfad.
Herrstein is inderdaad een plaatje van een dorp, maar de terrassen zien er nog compleet verlaten uit als wij er rond 10u. aankomen...We gooien ons programma om, want we vinden wel een bakker die lekkere belegde broodjes verkoopt. Dus vertrekken we meteen op voettocht via het plaatselijke wandelpad.
Prachtige wandeling alweer, maar o zo heet op de stukken door open veld !! Het is hier echt een paradijs voor wandelaars, maar nu hebben wij de pech dat het echt té heet is om ten volle te kunnen genieten.
We stappen de tocht toch uit en als we terug in Herrstein zijn, na 10 km totaal, zijn de terrasjes wel open gelukkig. Toch zitten we liever binnen, want het is er frisser. We belonen onszelf met een ferme ijsbeker en een frisse drank. Dan gaan we terug naar dezelfde bakker van deze morgen, want de broodjes waren super lekker, en we kopen een stevig Duits boerenbrood voor de komende dagen. En iets verder vinden we de gezochte apotheek en vinden we zalf en tabletjes...hopelijk doen ze hun werk naar behoren straks.
Straks maak ik nog een lichte maaltijd klaar met een restje patatjes van gisteren, wat groentjes en een omeletje er overheen. Ik heb ook nog wat gerookte zalmforel om erbij te serveren, dat zal weer smaken.