Colonia de Sant Jordi naar Portocristo.(73 km)

Spanje, Porto Cristo

We zijn net terug op onze kamer na het avondeten. Een beetje laat aangekomen, dus nu pas tijd voor het verslag. Het was alweer een prachtige, maar ook vermoeiende dag. Na amper 10 km stond het eerste extraatje al op het programma: en bezoekje aan de grootste botanische tuin van Europa. Vooral heel veel cactussen gezien in alle mogelijke vormen en grooten. Als je al ooit eens zin had een cactus te proberen kweken, en je komt hier buiten, dan wil je het zeker. Wij gaven onze eigen namen aan verschillende planten die we ontdekten: de flessenborstelboom, de brocollicactus, de hartjescactus...
Het volgende extraatje was de beklimming van de Sant Salvador: 5 km klimmen aan gemiddeld 6,5 %, met enkele uitschieters van rond de 10 %.
Zonder even te stoppen en voor mij ook wat stukken te voet, lukte het ons niet, maar we kwamen boven.
Voor wie graag klimt is het een dikke aanrader, want de prachtige vergezichten die je tijdens deze beklimming en op het eindpunt kunt zien, zijn buitengewoon prachtig.Toscane heeft er niks aan volgens mij.
De afdaling was genieten. Daarna was het nog zo'n 20 km naar ons hotel Felip in Portocristo, alweer idylisch gelegen. We zijn hier voor 2 nachten, dus een wandeling in de omgeving staat voor morgenavond gepland.Gisteren zijn we in Sant Jordy nog goed langs het water gaan wandelen tot aan de zonsondergang.
Morgen staat er normaal een iets kortere rit op het programma en een bezoek aan de Drakengrotten.

Drakengrotten. klinkt spannend 😃 En fotootje van uitzicht?

Veerle 2018-05-14 21:19:47

Owww nu pas gezien onderaan mijne Phone 😜😂 prachtig!!! die hartjescactus 😍 Genieten jullie maar!!! X

Veerle 2018-05-14 21:21:30

Schitterende kleuren.

Oswald 2018-05-14 21:28:25

Het ziet er idd een prachtige streek uit !