Oostenrijk door en Slovenie binnen...jihaa!!

Slovenië, Povir

We zijn met zijn vieren vroeg in slaap gevallen, maar rond 02.00 ur kwam ik wakker met een akelig gevoel , denkelijk te wijten aan  iets in mijn eten van de avond ervoor....Na enkele minder aangename uurtjes lukte het me toch om terug in te slapen.
Na bijna de klok te zijn rond geslapen moest ik nog even snel naar het toilet lopen...en daarna was alles weer normaal...gelukkig.
Rond 09.45 vertrekken we voor de laatste 450 km doorheen Oostenrijk en Slovenie.
We kopen nog het vereiste autowegenvignet net voor de grens met Oostenrijk.
Het is nu 13.15 en we hebben onze boterhammekes opgegeten een stuk voor Villach en de tunnel die ons naar Slovenie overbrengt.Het landschap en het weer zijn alvast veelbelovend.
Rond 16.00 bereiken we onze bestemming, in een klein dorpje . De mensen ontvangen ons hartelijk en gelukkig kan ik me redden met mijn beetje kennis van het Italiaans want hun Engels is maar pover.
Het huis is ook piekfijn in orde. https://www.booking.com/hotel/si/tin-house.nl.html
Ingrid is nu naarstig aan het kokkerellen met lekker eten dat ze thuis klaarmaakte.
Onze fles cava-gekregen ter gelegenheid van de heropening van de drankcentrale in Oeselgem - hebben we al uit...maar na het aperitief zijn we naar binnen gevlucht voor de warmte...gelukkig is er airco.
Na het eten en als het wat frisser begint te worden gaan we op ontdekkings-wandeling in het dorp. We hadden een restaurantje gezien in een folder op ons appartement, en daar stappen we even naartoe en we kunnen er nog iets drinken. We kopen er ook nog een zakje aardappelen en bestuderen de menukaart voor een andere keer misschien.
Morgen gaan we inkopen doen in Sezana.