Velpehoeve wandelpad.

België, Boutersem

We hebben al een routine: rustige voormiddag, vroeg middagmaal met warme soep en in de namiddag naar buiten.
Vandaag minder zon en meer wind.
We starten bij het gemeentehuis van Boutersem, waar verschillende wandelingen starten : vandaag viel de keus op het Velpehoeve wandelpad goed voor een kleine 9 km.
We wandelen door talrijke fruitboomgaarden, vast ook heel mooi in de bloesemperiode. De majestueuze hoeves tronen statig boven de modderige velden.
De wolkenpartijen waar af en toe wat zonnestralen door prikken, doen ons genieten van wat er zich zomaar boven onze hoofden afspeelt, al mogen we niet te lang naar de lucht turen willen we niet in moddermannetjes veranderen...
Morgen onze laatste dag hier, en er wordt regen verwacht maar we mogen niet klagen, we konden reeds 4 op de 5 dagen droog op stap , en hebben er inmiddels 37 km opzitten.

Das het nadeel in en rond Boutersem, zware kleigrond dus ja nat hé 😉

Hugo 2021-12-08 16:08:38

Blij dat jullie ervan genoten hebben! Mooie omgeving om te wandelen en te fietsen mits stevig waterdicht schoeisel 😉