Caraïbian Dream

Frankrijk, Cousances-les-Forges

Van onze laatste dag wilden we iets speciaals maken. Dus besloten we een leuk restaurantje te zoeken in de buurt van de Lac du Der en er ook eens te wandelen ipv te fietsen. Het stukje dat we bij het rondfietsen niet hadden meegenomen -omdat het eerder een mountainbike-route was - op het grootste schiereiland, lijkt ons wel wat.

Het restaurant dat ik heb uitgekozen "La Grange aux Abeilles" gaat pas om 12 uur open...dat geeft ons ook nog even de tijd om een voormiddag te "lanterfanten"...dat moet ook kunnen tijdens het verlof.
De vele positieve recensies hadden niet gelogen...we eten er een "menu du jour" van drie gangen, voor een heel democratische prijs. Naast het restaurant is er een kleine tentoonstelling over imken en het bijenvolk en een shop met plaatselijke lekkernijen en drankjes. We komen buiten met enkele flessen om thuis nog wat na te genieten van deze streek.

We rijden een stuk verder naar het grote schiereiland La Cornée.
De wandeling brengt ons meteen de bossen in, op smalle paadjes...we zien de eerste 2 uur niet eens dat we op een schiereiland stappen. We beginnen het eerlijk gezegd een beetje saai te vinden, en net als we alle hoop hebben opgegeven om ook maar iets verrassends tegen te komen, zien we een open plek nader komen waar we het water zien. En warempel er staat een bank...we lopen er naartoe, en worden met verstomming geslagen: we wanen ons plots op een tropisch eiland. Prachtig gewoon. We genieten ten volle en stappen voldaan verder door het saaie bos, dat ons nu echter niet meer kan deren.
En zo is onze laatste dag dan toch een beetje een Caraïbian Dream geworden.