Zalig weer.

België, Dentergem

Gisteravond lekker gegeten op de camping en vroeg gaan slapen, dat kan ook eens deugd doen.
Deze morgen voelde het toch wat fris aan toen ik in korte broek naar het sanitair gebouw stapte. Maar tegen dat we weer de fietsen hebben opgeladen is de zon al van de partij.
We proberen De Muur via een minder steile weg te bereiken, om dan de effectieve muur te kunnen afdalen 😎 Het klimt dus een hele poos, maar plots zijn we al fel aan het dalen...het straatje naar de befaamde kapel hebben we gemist.Geen foto's van De Muur dus.
Wat wel lukte was het Manneken Pis van Geraardsbergen, we hebben zelfs net naast hem een Mattetaartje met koffie gegeten op het terras...ja ontbijten op terras in Oktober, het heeft iets.
Het blijft nog een tijdje heuvelachtig want we zijn in de Pays des Collines in de omgeving van Flobecq-Vloesberg. Maar al snel geraken we op een mooie vlakke Ravel die we een hele tijd kunnen volgen. Tegen de middag hebben we de markt van Ronse bereikt en we eten een super lekkere spaghetti, wat dacht je, alweer op een terrrasje natuurlijk.
We komen langs Amougies, waar Frank vele jaartjes geleden zijn zweefvliegbrevet haalde, met de Kluisberg op de achtergrond. Met de spaghetti nog niet helemaal verteerd fietsen we de Kluisberg over...geen kattepies....en 't zijn intussen echte zomertemperaturen van boven de 24 graden.
In Avelgem komen we nog langs een rustplekje die we niet voorbij kunnen rijden en onze laatste terrasje is net voor we de Leie bereiken.
Tegen rond 17.00 zijn we terug thuis, tevreden over ons fietsweekend, waar we toch 151 km totaal bijéénfietsten.