Naar de start van TPT in Southport en tot Bootle.

Verenigd Koninkrijk, Sefton

We zijn deze morgen toch met lichte regen vertrokken, maar veel lichter dan gisteren en tegen de middag is het helemaal gestopt....de zon zagen we ook wel heel weinig vandaag.
Het was de eerste 40 km niet zo aangenaam fietsen, langs drukke wegen, met tussen Preston en Southport een hele variatie aan slechte of niet bestaande fietspaden.
Aan de startplaats van de TPT de foto genomen en onze stempels voor de stempelkaart gaan oogsten.
Het begin van de TPT ging door de duinen, maar langs een even drukke weg...gelukkig hadden we nu minstens een deftig fietspad.
Daarna was het een verademing om op rustige padden terecht te komen, maar de vele poortjes en trappen en dergelijke meer, bederven soms ook de pret.
Morgen fietsen we langs Liverpool.
We zitten hier ook een beetje in de aap gelogeerd...zelfincheckhotel met 150 codes, slechtwerkende wificode....pfff
Laatste poging om het geschrift te ontcijferen op het prikbord met de code voor de wifi, en bingo we hebben internet.
Intussen ook gaan eten in de dichtsbij zijnde pub, homemade lasagna met slaatje en garlic bread voor 6 pond, en we kregen het bijna niet op.