Les Vosges

Frankrijk, Granges Bas

Het was daar goed in het campingske op de boerderij, maar de roep van de bergen blijft klinken. We rijden dus verder richting Vogezen, gps gericht op Epinal. Na de middag besluiten we in Saint Dizier een dagmenuutje te verorberen, zodat we tijd genoeg hebben vanavond om ons rustig te instaleren op een camping.We blijven misschien wat langer als we er makkelijk kunnen fietsen , wandelen en andere leuke dingen doen.
We komen in de buurt van het dorpje Vézelise, en Chris rijdt er zelfs nog speciaal naartoe om mij te plezieren. Toen ik kind was, was op verlof gaan met mijn pa als op Columbustocht gaan met Wim Lybaert: met zijn zelf ingerichte camionette trokken wij iedere zomer richting Italie, waar mijn tante toen woonde. We waren dagen onderweg en zochten ook van die zalige plekjes op om te blijven overnachten.We reden langs de kleinste en meest pittoreske baantjes, en één daarvan groeide in mijn herinneringen uit, als een paradijselijk oord, nl. wat wij het Vézelise-baantje pleegden te noemen.Vandaar ons omwegje van vandaag.
Mooie herinneringen...
Uiteindelijk zijn we vandaag in Les Granges Bas gearriveerd, in de buurt van Gérardmer.
Morgen "proberen" we een fietstochtje uit een folder van op de camping, bij de gemakkelijkste gerekend...maar er zit wel een stuk in van meer dan 17 %...op de Col de la Grosse Pierre. Het is maar 32 km, dus we geraken er wel...hoe, dat vertel ik dan morgen wel weer.

17 procent.....te voete zeker ?