Op en rond het meer van Gėrardmer.

Frankrijk, Gérardmer

Tegen 10 uur deze morgen stonden wij als eerste klanten aan de kiosk voor de pedalo's. We betaalden voor een uur, maar de verkoper zei ons dat we niet op ons horloge hoefden te kijken, vermits er nu toch nog niet veel volk was.
"Ja, als het dan toch op geen halfuurtje steekt..." dachten we "dan kunnen we net zo goed het hele meer oversteken "
We waren nog niet helemaal aan de overkant, toen we al voelden, dat we weer goed aan het fitnessen waren. De terugweg hadden we gehoopt wat makkelijker vooruit te komen, maar helaas, veel maakte dat niet uit...Uiteindelijk waren we na anderhalf uur ongeveer terug. Mijn Strava gaf aan dat we meer dan 4 km hadden "gepedalood"...wel je voelt dat toch moet ik zeggen. Ons kennende, weet je natuurlijk dat we het een paar keer op een spurtje hebben gezet, tot we de pedalen niet meer rondkregen.
Na dit eerste exploot proefden we een lekkernij uit de streek : een "flammenküche" .
Na het middagmaal stond dan nog de ronde van het meer te voet op het programma...een kleine 6 km. Het eerste stuk heel druk en toeristisch, maar als de weg versmalt en moeilijker wordt door de vele rotsen en boomwortels wordt het al wat rustiger. Het laatste stuk is dan weer jammer genoeg vlak naast de drukke hoofdweg.
Na de stevige wandeling doen we nog inkopen voor een laatste rustige avond op deze camping, morgen trekken we weer wat verder.

Heel mooi. Het roept herinneringen op. Wij logeerden in Xonrupt-Longemer.....