Van Palma de Mallorca naar Colonia de Sant Jordi (68 km)

Spanje, Colònia de Sant Jordi

Gisteravond zijn we nog van ons hotel richting hotel van Paul en Ingrid gestapt na het avondeten en zijn we samen gaan terrassen. Ze hadden een hele mooie wandeling gedaan nabij Soller. Ze amuseren zich zichtbaar.
Deze morgen zijn we dan onze huurfietsen gaan afhalen. Eerlijk, met een beetje een bang hart, want wij zijn zo onze goeie fietsen gewoon... Maar het zijn echt goeie fietsen. Een beetje wennen weer aan het schakelen met die 21 vitessen, maar gelukkig konden we de eerste dag wat oefenen op een redelijk vlak parcours....Ik hoop dat het morgen lukt, want er zit een beklimming in die we als extraatje kunnen fietsen. Verkeerd schakelen op een cruciaal moment in de klim is natuurlijk fataal.
Van zodra we vertrokken waren met onze fietsen, voelden we ons echt in vakantiestemming. Eerst fietsten we dat hele stuk langs de kust (zoals jullie Paul en Ingrid, de dag ervoor) met hele mooie zichten op de baai van Mallorca. Daarna trekt de route het binnenland in, met af en toe een klimmetje , mooie boomgaarden, met veelal olijfbomen. De zuiderse vegetatie trekt mijn aandacht, en dan vooral de reuzecactussen, die in bloei staan.
Rond de middag waren we juist bij het extraatje naar Llucmajor, mooi oud stadje. We eten er een bordje pasta bij een Spaanse Italiaan. Het terras zit vol mensen van Vos Travel, maar het merendeel ofwel met e-bike of koersfiets .
Naar het einde van de rit toe kunnen we nog even afslaan bij een Salina , zoutpannen dus zoals we vorige zomer zagen in Slovenië.
De aankomst aan ons 2de hotel is er eentje om U tegen te zeggen, wat een locatie en we hebben echt wel een room with a view !!
Kortom het was een prachtige eerste rit, we kijken al uit naar morgen, maar straks eerst nog lekker eten en slapen.

blij dat jullie het zo goed gesteld hebben vandaag. was ook de 1ste dag dat het zo helder weer was. wij hebben vanaf de kathedraal gewandeld naar een burchtje boven op de berg met een mooi uitzicht op de baai.