The good,the bad and the ugly.

Verenigd Koninkrijk, Tavistock

De jeugdherberg Globe Backpacker in Plymouth van vorige nacht, dat was iets speciaals, iets voor straffe verhalen eerder dan voor paradijselijke oorden. Maar soit, we hadden een bed en konden douchen...wat ons al heel gelukkig stemde toen we daar in de donkere straten van Plymouth aangekomen waren , na de zes uur durende vaart vanuit Roscoff.
De kennismaking met het Engelse stadsverkeer en het links rijden, was nogal stresserend, maar toen we de Plymvalley Cycle Way bereikten voelden we ons prima in ons sas.
Het fietspad was constant licht klimmend, maar erg leuk.

The good, kortom!!

Maar nu "The bad" nog:
Na het zien van een laatste bordje van fietsroute 27 , die we al vanuit Plymouth volgen, staan we voor de volgende 2 keuzemogelijkheden: een weg inslaan die verboden is voor onbevoegden of een andere die eruitziet als een karrenspoor... We besluiten het karrenspoor te volgen. Eerst valt het precies mee, maar geleidelijk aan ontaard het pad in een soort uitgedroogde rivierbedding vol stenen "the ugly".
Terugkeren is al lang geen optie meer.
We zijn wat blij als we plots auto's zien staan...er moet hier dan toch op zijn minst een begaanbare weg zijn!? Ja die was er inderdaad, maar " straight to heaven" leek het wel!!!
Zo kregen we nog enkele leuke klimmetje, te voet te verwerken...zodat we maar besloten bij de eerste camping die we tegenkwamen op te houden voor vandaag....we hebben niet eens 40 km gefietst!!!

We beginnen ons dus weer vragen te stellen bij de haalbaarheid van de route.

Enfin we proberen eens goed te slapen en morgen zien we wel weer verder.