De la terre á l'eau.

België, Lamontzée

Zoals Veerle zei: leve de buienradar!
Van de buienradar mochten we deze morgen lekker lang in bed blijven...Het zou immers pas na 14 u redelijk droog worden.
Dan maar de bijna 9 km lange wandeling in Wanze "De la Terre á l'eau." op stapel gezet, en na de lunch kijken we nog eens de radar na.
Ik besluit deze middag te koken: met ronde plak bladerdeeg in een rechthoekige ovenschotel gedrongen, slaag ik erin een lekkere quiche te maken: restje venkel, wat spek, wat geraspte kaas Provençaalse kruiden. En een slaatje van veldsla met rijpe peer.
Na de lunch ziet de buienradar er nog hetzelfde uit als deze morgen, we besluiten dus toch te vertrekken, en trekken onze regenbroek aan voor alle zekerheid.
In de auto op weg naar het startpunt, regent het nog goed en kijken we elkaar niet zonder twijfels aan...
Aangekomen aan de Chateau de l'horloge, omstreeks 14 u, is het zo goed als droog.
We starten!
En we komen ook droog terug bij de auto, het miezerde wel regelmatig, tijdens de tocht, maar het viel echt mee. We wandelden tot een stuk na 16u , dus bijna tot het donker werd..al was het heel de tocht nogal "donker"