terugreis Basel - thuis

België, Ruddervoorde

Gisteravond een kleine gidsbeurt door het oude Basel gekregen van onze host Sanae. Daarna goed geslapen op haar zetelbed, en deze morgen zag ik ze nog net naar haar werk vertrekken. Ze vertrouwde ons haar apartement toe en de sleutel moesten we maar in de brievenbus deponeren bij ons vertrek.
Met de tram ging het hel vlotjes richting station. Tijd om ter plekke eens uit te vissen hoe dat nu zit met die fietsen op de trein naar Brussel. Het leek er heel even op dat we hier onze ontbrekende tickets met reservatie voor de fietsen, voor begin augustus zouden kunnen kopen....Tot de loketbediende net als ons tot de conclusie kwam dat het tijdelijk dus niet kan,wegens reparatiewerken aan de betreffende treinwagons.
We hebben dus een probleem: ofwel annuleren we onze treinticketten Brussel-Basel van begin juli en komen met de auto naar Basel, ofwel moeten wede fietsen zien terug thuis te krijgen via fietstransport Soetens,zoals we deden vanuit Avignon, toen we de Groene Weg fietsten.

De treinreis maakt ons slaperig.Tot ik eraan denk dat ik een e-book op mijn tablet had gezet voor onderweg...."Oorlog en terpentijn".Ik begin te lezen en geraak geboeid door een verhaal over een grootvader, waarin veel herkenbaars komt, uit de verhalen van pa.

21.07: We zitten op de trein naar Brugge, met halfuurtje vertraging.
Gelukkig komt Paul ons afhalen aan het station om ons