Fietsen Mittlach , en Sentier du Chamois

Frankrijk, Breitenbach-Haut-Rhin

Gisteravond hebben we lekkere fondue Munsterous gegeten in "Le petit Munster".
Vandaag fietsen we naar het andere uiteinde van de vallei van Munster, nl Mittlach. Met nog een klein stukje wandelen erbij zouden we daar weer een waterval kunnen zien. Ik zeg wel "zouden", want we hebben zr niet gevonden...wel een wegwijzer met "Cascades" -sans intéret- met de hand er bijgeschreven..."Dat zal wel geklopt hebben" denken wij dan. Maar het fietsen in het dal was weer even mooi en aangenaam als gisteren.
Op de terugweg zien we in een dorpje, verschillende wandelingen aangeduid staan. De "Sentier des Chamois" trekt ons wrl aan...een kleine kans om gemsen te spotten, anderhalf uur lang. Het begint als een aangename boswandeling, lekker in de schaduw, maar na een tijdje komen we op echte rotspartijen, waar ik me wel kan voorstellen dat er af en toe berggeiten langs komen. We zien er echter geen. Het pad dat ons dalend terug naar het dorp brengt is ook niet van de poes, veel rotsblokken en nogal steil...het vraagt concentratie. Het was al met al een heel mooie wandeling.
Na dit oponthoud in onze fietstocht, zochten we een terrasje op om iets fris te drinken, en een ijsje te likken...dik verdiend.
Het is nog redelijk vroeg en op de camping wordt het pas iets frisser na 19u. We nemen dus een siësta in de schaduw van enkele bomen langs de weg. Ik schrijf er ook dit verslag.