Cultuur vandaag.

België, Opglabbeek

Eerst wilden we C-mine nog eens aandoen om er ondergronds op "expeditie" te gaan in de oude mijnschacht... maar weer pech dus, vandaag geen "expeditie" in C - Mine, maar wel "Wondergrond" een expeditie op kindermaat. Dan maar gewoon wat rond gelopen in de open delen van het gebouw, o.a veel machines, leuk voor Chris. Ik kon ondertussen wat kuieren in een soort "design and food" tentoonstelling. Daarna toch nog even bijna verloren gelopen in het metalen labyrint.
Na een croque-ske in de brasserie, besluiten we te versmijten en nog eens te proberen bij de Abdij Herkenrode.
Daar hebben we geluk, deze keer kunnen we binnen. Een complete tentoonstelling met het verhaal van de abdij door de eeuwen heen, daar zijn we wel eventjes mee zoet.
's Avonds duiken we nog even in de filmcollectie van ons huisje, tot hier toe al mooie films gezien: Hidalgo, Million dollar baby, De tweeling, en The Notebook. Vandaag houden we het luchtig met een komedie: Sideways...niet echt een giller achteraf bekeken.