In en om de grotten van Skocjan.

Slovenië, Povir

Vandaag plannen we een gezamelijke uitstap, naar de grotten van Skocjan.
Tegen openingstijd 10.00 uur komen wij ter plaatse aan. We kopen tickets voor 2 betalende toers, 1 gegidst en 1 die je alleen kunt volgen. We beslissen eerst de toer alleen te doen. Best pittig en de moeite waard met veel trappen..'t is eens een andere manier van klimmen. We hebben net voldoende tijd om onze picnic op te eten voor de gegidste toer die start om 14.00. Gelukkig hebben we veel foto's genomen op het eerste deel, want in de echte grotten is het niet toegelaten.
We wandelen uiteindelijk nog de derde aangeduide wandeling, met prachtige uitzichten vanuit de hoogte, op de grotten waar we in waren.
s' Avonds willen we in Povir gaan eten maar het is helaas gesloten...dus trekken we naar Lokev, waar Ela ons een adresje gaf van een restaurantje....helaas is deze ook gesloten. We gaan dus maar ergens binnen waar het lekker lijkt. We eten ook fantastisch lekker, maar de rekening zet een beetje een domper op de feestvreugde, al is het nog steeds goedkoop naar onze normen. We mogen ons toch 1 uitspattingske permiteren tijdens ons verlof.😉

Dat zag er teug een hele mooie fijne en lekkere dag uit. Hier was het bakken en braden, gisteravond om 22.30 31 graden...Nu eindelijk afgekoeld.

Ria 2017-06-22 23:30:30

Mooie foto's, prachtige natuur. En lekker eten toch ?