Whitstable - Higham

Verenigd Koninkrijk, Higham

In Whistable zijn we weer naar de pub geweest, maar het was een eindje wandelen...in de regen...we kwamen redelijk verzopen terug. Nee niet gezopen, verzopen!
De hele nacht heeft het geregend...veel hoop gaf het ons niet...maar na een full english breakfast met alles erop en eraan vertrokken we droog. Wonder boven wonder bleef het ook de hele dag droog en zagen we in de namiddag zelfs de zon, zoals onze gastvrouw had voorspeld. We fietsten wel regelmatig door enorme plassen heen die de hele weg innamen.
De route was weer mooi en gevarieerd, al zijn de doorsteken van enkele grotere plaatsen soms wat zenuwslopend, vooral ook omdat je heel de tijd moet omdenken door dat links rijden hé.
We fietsen ook een mooi stuk echt naast de zee en in een plaatsje Strand genaamd eten we een ijsje. Eindelijk geraak ik van een groot deel van mijn oude Engelse munten af.
In de buurt van Rochester beginnen we logies te zoeken. Het duurt niet lang of we begrijpen dat het niet makkelijk zal worden, want omwille van één of ander concert is alles in de buurt volgeboekt. Bij navraag in een pub waar er een bordje hangt "rooms for rent" hebben ze ook geen plaats, want ze hebben een regel, waardoor ze niet mogen verhuren aan dames, zo staat in hun contract :-p Ze proberen wel het onderste uit de kan te krijgen om ons te helpen...een jongere googled adresjes en telefoonnummers op ,en de dame aan de toog belt op. Nog een drietal klanten voegen zich ook aan de zoektocht toe en bellen enkele hotels en B&B's
Uiteindelijk zit er niks anders op dan ze allen te bedanken voor hun hulpvaardigheid, en verder te fietsen naar het volgende stadje in de richting van onze route. Plots bemerk ik links van de weg Chestnuts B&B. We vragen het oudere koppel of ze ons drietjes kunnen een slaaplekje geven. Ze laten eerst verstaan van niet, omdat ze feitelijk een weekje gesloten zijn...maar als ze horen dat alles in de buurt volzet is en we al overal zijn geweest...tonen ze ons toch de kamers en zijn ze bereid lakens op de bedden te leggen en alles in gereedheid te brengen voor ons. 65 engelse pond per kamer...iets duurder maar alles is hier picobello in orde.
Eens gedoucht, hoeven we slechts de straat over te steken om te gaan eten bij een Indiër.
En natuurlijk sluiten we af met een bezoekje aan "the local pub".
Morgen fietsen we normaal door London...spannend.

onze rit in beeld: https://www.strava.com/activities/1080199903
ons verblijf: http://www.iknow-uk.com/accommodation/155118-chestnuts-b-and-b-higham.htm

😉

Brigitte 2017-07-13 04:22:10

links rijden op fietswegen, is dat dan ook een probleem ?

ria 2017-07-14 09:14:31

alvast hele mooie foto's, het ziet er een hele mooie route uit, nu nog een beetje zon .... 't amuzeleute