Rustige rit vandaag, van toch weer 77 km.

Verenigd Koninkrijk, Chelmsford

Deze morgen werkte de lift niet, dus... we moeten onze drie fietsen langs de trappenhall naar beneden brengen, plus de bagage, we waren meteen wakker. We hebben een lichtere "continental breakfast" aan de overkant van de straat genoten, in het andere gebouw van ons hotel. Eens terug naar de route genavigeerd, volgde een rustige rit. De eerste bijna 40 km zo goed als autovrij. Eerst nog een heel stuk langs de talrijke narrowboats.

Rond 15.30 voel ik plots een lekke band achteraan. Met verenigde krachten gooien Chris en Ivan zich in de strijd tegen de doorn in de buitenband, oorzaak van het onheil. Al snel is het euvel opgelost, maar Chris wil zichzelf nu wel belonen met een terraske...Net het hoekje om is er toevallig een terras en we eten er een ijsje.
We fietsen nu wat extra door want we willen toch aan onze 70 km geraken en dan komen we denkelijk net in de buurt van een iets grotere plaats waar we logies kunnen zoeken.
We bereiken Chelmsfort aan een redelijk uur, dus we kunnen nog wat kieskeurig zijn qua prijzen van de hotels. Het eerste waar we navraag doen vraagt 160 pond voor 2 kamers....nee dus. Het volgende vinden we OK : 90 pond voor een familiekamer; zo maar eventjes 70 pond minder !!!

We zijn gaan eten naast de deur in het allereerste restaurant van Jamie Oliver, en het was er superlekker.

Nu hebben we wel een probleemke...er is hier in ons hotel een zuipfeestje tot in de late uurtjes...dat hadden ze ons er niet bijverteld....muziek keihard te horen in onze kamer. Hopelijk helpen de oordopjes.

Jamie's Italian: https://www.jamieoliver.com/italian/restaurants/chelmsford/
onze rit: https://www.strava.com/activities/1083245497

narrowbootjes mmmm om bij weg te dromen. 2 mannen om je band te lappen, ook om bij weg te dromen !!! hier is het doe het zelf - zaak :-)