Luik-Hoei 45 km

België, Hoei

Een korte rit vandaag, en aangezien we wisten dat ons verblijf in Hoei , op een soortgelijke klim als de Muur van Hoei lag, hebben we ervan geprofiteerd om deze middag warm te eten. We aten ons buikje meer dan rond op het terras van een Italiaan in Seraing. Ze namen er hun tijd en wij ook, aangezien we niet ver moesten. Na een tijdje kwam er een man van enkele tafeltjes verder bij ons zitten...hij vroeg naar onze reis en vertelde toen ook van zijn vroegere fietsreizen in Afrika, Zuid Amerika...Hij had zichzelf een E bike gekocht toen hij 65 werd, 7 jaar geleden , en had nu zo'n 60.000 km op de teller staan. Leuke man, die er heel goed uitzag voor zijn 72 jaar.
Het was niet het aangenaamste stuk fietsen tussen Luik en Hoei, morgen zou het weer beter moeten worden.
En die "muur" op het einde van de rit legden we te voet af...niet te doen gewoon.
We hebben stokbroodjes met kaas voor straks, dus hoeven we hier niet meer weg vandaag.
In Luik hebben we deze morgen nog regelmatig raar staan kijken naar de gevolgen van de watersnood. Het slechtste was wederom langs de Canal de l 'Ourthe.

T zal toch wel jaren duren voor alles hersteld is zo te zien.toch een mooie foto van die bootjes tussen t groen!