Apetrots metje.

België, Ichtegem

Zondag was ik al naar base camp Kortrijk gegaan, zodat we maandagmorgen op tijd konden vertrekken, want er stond geen prima weer voorspeld en we moesten toch 60 km fietsen.
Deze morgen haalden Marijke en ik de fietskarren op bij Mobiel, waar Marijke werkt. Het motregende serieus. We vertrekken dan ook met regenbroeken en vesten aan, nadat we heel onze boel hebben opgeladen.
Het weer valt grote stukken van de dag best mee, maar telkens we eindelijk durven onze regenkledij uit doen, duurt het niet lang, of we moeten weer alles aantrekken. We krijgen toch wat regen te verduren, en moeten zelfs eens vluchten in een kapelleke voor een serieus onweer. De meisjes wisselen elkaar af , eens bij mama op de aanhangligfiets, eens op de kinderfiets, met bagage, zoals een echte vakantiefietser.
Ik geniet ervan om ze te zien fietsen.
Op een gegeven moment gaat de gedachte door me heen: kon pa dat nog maar eens meemaken.
Rond 17.45 komen we aan op ons warmshower adres, waar we heel goed worden ontvangen. Het weer is eindelijk opgeklaart en we kunnen dan ook rustig onze tenten opslaan in Ichtegem. We hebben een gezellige avond in de tuin met Karen en Wannes en Flora en Nara spelen gezellig met de twee zusjes des huizes.
Ik slaap met Flora in onze tent, en Nara bij Marijke.

Alvast t amuzeleute

Ria 2018-08-14 23:21:37

Ewel, ik ben ook apetrots op m'n madammen en madammetjes :-). Ik wou dat ik er bij was!