Ferrocarril de Soller

Spanje, Port de Sóller

Gisteravond zijn we overeengekomen dat we de rondrit naar Palma niet zouden doen, maar in de plaats daarvan de uitstap naar Soller die we de eerste dag uitstelden te doen. Aangezien we lazen dat het vooral langs de promenade heen en terug was en je in Palma best je fietsen niet achterlaat. Het enige interessante stukje was een bezoekje van een kasteel, maar dat was dan weer een steile beklimming...en daar zitten we niet meteen voor te trappelen nu.
Na het ontbijt zijn we dus eerst onze fietsen gaan inleveren en aan de overkant van de straat namen we de bus, de PALMA express, voor 1,5 euro elk.
Aan de plaza d'Espana kochten we dan meteen een ticket heen en terug met de Trein naar Soller en Tram naar Port de Soller.We hadden een beetje het orient express gevoel, want bij de heenrit zaten we in 1ste klasse, precies in ons fauteuil.
Het landschap is prachtig gedurende de rit, het zicht vanuit de hoogte op het bergdorp Soller waar we speciaal eens mochten voor uitstappen is indrukwekkend.
We stapten meteen over op de tram en kwamen aan in een prachtige baai. Na wat geflaneer langs de haven zochten we ons een leuk restaurantje uit om een pizzake te smullen.
Daarna vlug wat calorietjes afgewerkt door te wandelen naar de vuurtoren.
Bij terugkomst konden we niet meer bij de overvolle tram terug naar Soller, dus noodgedwongen de volgende genomen. Op die manier hadden we amper nog een uurtje om wat door Soller zelf te wandelen. Dan volgde nog de treinrit van een uur en een bus naar ons hotel.We waren net op tijd om meteen te gaan eten.
Het zit er dus zo goed als op, morgen vliegen we terug naar Belgenland, maar het is mooi geweest.
Vos Travel heeft gescoord.

wij hebben de lange weg van solller naar de vuurtoren gewandeld en terug. ook heel mooi! voor soller zelf hadden we dan geen tijd meer maar we hebben genoeg andere dorpen bezocht. goeie vlucht terug! morgen mag ik al weer gaan werken, joepi!