Raeren - Luik

België, Luik

Ons feestje gisteren was een voltreffer.Het eten van Jürgen en zijn vrouw, was super lekker en de drank vloeide rijkelijk, voor een vast bedrag. We hadden appertiefhapjes, voorgerechtje, hoofdgerecht, kaas met brood na, en nog een taartje van de plaatselijke bakkerij die 100 jaar werd. Ondertussen leuke gesprekken in het Duits met hier en daar wat haar op. We eindigden de avond in de tuin onder de sterrenhemel en met "ouzo" en "blutwurz". Nee dat is geen bloedworst, wel een soort kruidenlikeur, wurz is een wortel.
We sliepen dus al zeker heel goed.
Deze morgen fietsten we het laatste stuk van de Unesco route, en kwamen we langs wat gekende plekjes, want hier overlapt onze route een beetje onze route van vorig jaar. Zo komen we langs de oude fabriek van Meurens, van de Sirop de Liège, waar ik met Danilo was tijdens een wandelverlof; ook kwamen we langs die Ravel waar ze aan het werken waren, weet je nog Ria ?, toen we bij dat kasteel logeerden, we namen daar een foto van jou en Hugo bij dat stationnetje van Hombourg (als ik me niet vergis); en we kwamen ook nog eens langs de Abdij van Val Dieu.
De mijn van Blégny beëindigd officieel onze heenroute en we beginnen dus aan de terugreis. We krijgen nu een wat minder leuk stuk langs het Albertkanaal tot die in de Maas komt en we stilaan Luik binnenglippen. We hebben hier een gezellig kamer in een leuk klein steegje. Straks gaan we wat rondkuieren en misschien doen we nog de beruchte Montagne de Bueren...al die trappen. Die zouden hier moeten heel dichtbij zijn.
Aangezien we morgen een heel korte rit hebben, slapen we morgen misschien eens uit en gaan dan naar de plaatselijke bakker voor ons ontbijt te halen.

Het ziet er wel een heel mooi logement uit, een adresje om te onthouden!