Exsternsteine, Blaubeerroute en extra rond Donoper meer. 14 km

Duitsland, Detmold

De Exsternsteine zijn de reden waarvoor we naar deze streek zijn gekomen en vandaag waren zij het begin van alweer een prachtige wandeldag. Net zo indrukwekkend als verwacht en ook al dachten we geluk te hebben dat er niet te veel volk zou zijn , toen we net voor het openingsuur naar de stenen toestapten...tegen dat we op de top van 1 steen stonden, zagen we de mensen toestromen...We beklommen nog snel de tweede steen en maakten ons dan snel uit de voeten richting Blaubeer route, een wandeling van zo'n 6 km waar minder massa op afkomt .Een mooie boswandeling met inderdaad veel bosbessenstruiken, al zijn er weinig bosbessen over. We komen nog een paar keer langs de stenen, zodat we ze toch goed hebben gezien van langs alle kanten. Aangezien de zon er pas heel laat doorkwam vandaag, en we nog niet echt moe waren, rijden we nog een stukje met de auto en maken nog een extra tochtje van een kleine 6 km rondom het Donoper Meer.
We zijn weer aan de late kant terug op ons appartement, en ik sla direct aan het kokkerellen. We kijken weer terug op een mooie dag.

Wat een mooie streek

Eveline 2021-09-02 23:03:43

Ja, echt wel een aanrader voor wandelaars.

Lucienne 2021-09-03 08:28:49

Leuk, ik was hier vorig jaar met de fiets (hanzestedenroute). Maar de rotsen beklom ik niet. Leuke foto's. Veel plezier nog in deze mooie regio.