Herfstvakantie in de Kempen

België, Opglabbeek

Tegen 11u . zijn we klaar om naar ons "Limburgs buitenverblijf " te vertrekken. We worden er ten vroegste verwacht rond 16u., maar Chris wil vroeg voorbij Brussel zijn om de avondspits te vermijden.
Eens voorbij Brussel gaan we een hapje eten in een wegrestaurant.
We besluiten meteen te rijden tot bij de Kattevennen, één van de toegangspoorten van het enige nationaal park dat ons land rijk is: Nationaal Park Hoge Kempen.
We kunnen er meteen enkele wandelingen volgen, en hebben de keuze tussen de groene,de blauwe en de rode pijlen te volgen. We moeten minstens nog zo'n 2 uur zien te vullen, dus kiezen we voor de blauwe wandeling van 7,5 km. Het is een mooie boswandeling en ware het niet van de herfstkleuren, je zou haast gaan denken dat het lente is.
We rijden na de wandeling de parking af, en het begint te motregenen...wat zijn we weer gelukzakken!!
Een kwartiertje later komen we aan bij het adres en wacht de gast vrouw ons op. We rijden het metalen hekken voorbij en het mooie huis midden een prachtig aangelegde tuin. De gastvrouw geeft instructies:
Rij verder langs deze weg, eerst links dan rechts en net voor het brugje kun je rechts of links jullie auto parkeren.
We worden overweldigd door de locatie en het huisje, gewoon een droom. Het wordt al stilaan donker, dus we zullen er morgen pas ten volle kunnen van genieten. Binnen brand de houtkachel al, staat een lekkere bessentaart op tafel, en we krijgen nog een fles witte wijn aangeboden. Het huisje is piepklein, maar is vernuftig ingericht, ideaal voor een romantisch verblijf met zijn twee. In de zomer moet het hier zalig zijn, met het mooie terras...maar wie weet kunnen we er deze week ook nog van genieten.