Wandeling vanuit Sandebeck: Op schilderachtige hoogtes.13,5 km

Duitsland, Detmold

Op zo'n 12 km autorijden vanaf Detmold parkeren onze auto aan het station van Sandebeck, want op de wandelapp voor het Teutoburgerwald vonden wij hier een veel belovende tocht van om en bij de 13 km. Het weer zit alvast enorm mee, want de zon is al van de partij van bij de start. We starten op 227 m hoogte. Warm is het nog niet, maar we klimmen naar het hoogste punt van de Eggeweg, dus we hebben het snel warm genoeg. We komen langs enkele mooie rotspartijen en bereiken eerst het Lippische Velmerstot op 441 m hoogte, en wandelen daarna richting Eggeturm op de Preussische Velmerstot op 464 m hoogte. Het uitzicht van op de toren is subliem, zoals beloofd.
We wandelen dan nog een stuk op de smalle heuvelrug en dalen dan terug af naar Sandebeck.
Rond 16.30 komen we tevreden terug aan bij ons appartementje. Het was een zeer geslaagde eerste wandeldag.

Mooie foto's! En een echt foto-model 😜🙃

Veerle 2021-08-31 18:21:11

Ik doe mijn best...is een late roeping😋