Mons-Lobbes 72 km

België, Lobbes

Ik had het gisteren dus duidelijk verkeerd voor...onze fietsafstand was weer rond de 70 km vandaag. Hier en daar worden we ook al eens serieus getest op onze klimcapaciteiten, die het af en toe ook laten afweten en dan doen we een stukje te voet.
Deze voormiddag was er een overdekte hemel, maar in de namiddag kwam de zon er af en toe even door, tijdens de laatste km kregen we wat nattigheid, maar heel beperkt, niet genoeg om onze vesten aan te doen.
Langs de Canal du Centre zien we enkele van de vele scheepsliften op het hele traject. Ook nog een mijn museum komen we langs, met de herkenbare cité- huisjes.Via tal van mooie ravels op oude spoorwegen komen we uiteindelijk voor delaatste 10 km langs de Samber, die ons kronkelend naar Lobbes brengt.
We logeren hier in een studio bij 2 kinesisten, we moeten eerst door de praktijkruimte passeren en boven hebben we een slaapkamer en simpel ingerichte leefruimte. Twee elektrische kookbekken, wat afgedankt keukengerei, de afwas mogen we in de lavabo doen...
Ons eerste idee was: we laten pizza's thuis leveren...maar toen ik belde kon dat niet voor 20.15, en Chris vond dat te laat... Uiteindelijk zijn we in de regen vertrokken richting Thuin waar er verschillende restaurants zouden zijn. Het is niet evident om hier verplaatsingen te doen van enkele km want haast altijd zitten daar felle klim of afdalingen in.
In Thuin aangekomen vinden we bitter weinig open en kiezen we er uiteindelijk voor om een superrette binnen te gaan die nog open is. We komen buiten met een bokaal kant en klare carbonara saus en een pak spaghetti...en een fles wijn. Om de miserie compleet te maken, moeten we zo goed en zo kwaad als we kunnen onze boodschappen weten op de fietsen te bevestigen met alleen onze elastieken...we hadden geen fietstas mee, want we gingen op restaurant...
Enfin om een lang verhaal iets korter te maken, we hebben goed gegeten , en er is nog meer...we kregen 2 gratis stokbroden omdat de winkel zou gaan sluiten en ze anders zouden weggegooid worden. Dus morgen gratis ontbijt.
Chris leest intussen dat er rond Dinant weer opnieuw wateroverlast is...het worden nog spannende dagen.
Morgen naar Fosses la Ville.

Inderdaad weer spannend voor volgende dagen... Op onbekend terrein kan je vanalles verwachten he... Maar tegenslagen zijn er om van de meevallers te kunnen genieten 😅

Veerle 2021-07-24 23:21:22

Leuk om jullie verslag te lezen en te genieten van jullie culinaire gerechten. Je ziet met weinig zijn we ook content😉 Nog veel succes🚲