Avontuurlijk dagje met veel variatie.

Zwitserland, Ilanz

Om 08.00 uur zijn we aan de beklimming van de Oberalp pass begonnen. De stijgings graad viel mee, maar om niet te forcerren en ook volop te genieten van de mooie bergzichten, hielden we een regime aan van ongeveer één tot anderhalve km te klimmen en dan even aan de kant gaan, om wat op adem te komen en wat foto's te nemen. Zo'n 2 1/2 uur later bereiken we de top op meer dan 2000 km.
We belonen onszelf met een koffietje met en apfelstrudel en beginnen dan aan de lange afdaling. We monteren nu de actiecamera eens op mijn stuur, hopelijk geeft dat mooie beelden.
Tijdens de afdaling herken ik plaatsen waar mijn pa en ma in de tijd foto's namen. En na de steilste daalkm's herken ik ook 2 rode zitbankjes, waar ik meer dan 30 jaar geleden ook zat, toen zwanger van Veerle.
In de buurt van Disentis verlaten we de hoofdweg en komen we terecht op een eerder moutainbike parcours, met enkele pittige stukjes. We blijven ondertussrn hoofdzakelijk dalen in de buurt van de Rijn, waarvan de bron nabij de Oberalp is.
Hoe lager we komen ,hoe heter het wordt, en na km 70 zien we een ZimmerFrei. We zijn intussen een week onderweg, en alle batterijen zijn zowat plat aan het geraken, en onszelf eens verwennen met een bed, een badkamer en een deftig avondmaal en ontbijt morgen....Ja we hebben het verdiend vinden we!!
Tijdens het avondeten brak er een onweer los, dus blij in ons kamertje, en morgen koeler!!!

schitterende foto's met prachtige vergezichten, leuk voor de thuisblijvers

marc vanpaemel 2014-07-19 22:29:50

mooie foto's over het mooie landschap