Sneeuwengel gesignaleerd in het Wolfsbusch.

België, Amel

De sneeuw heeft ons naar buiten gelokt deze morgen:
Daders komen vaak terug naar de crime scene, dacht ik , dus als de dader nu nog ter plekke verschijnt dan moet hij sporen nalaten in de sneeuw...
Het is zalig wandelen over het maagdelijke witte tapijt. Alhoewel, zo maagdelijk is het niet, want net door het sneeuwtapijt wordt heel duidelijk hoeveel wild ons al voor was in het bos. Reeënsporen lopen overal kriskras door elkaar. We zien ook sporen van vermoedelijke hondachtigen, maar een wolf zal het wel niet zijn geweest, want in de buurt van dit soort sporen zien we meestal ook sporen van de "homo sapiens". Het valt wel op dat er op de crime scene, extra veel sporen te zien zijn, alleen diersporen wel te verstaan, want hier zijn er nog geen sporen van mens noch auto.
Besluit van het onderzoek: er is hier wel degelijk iets bloederigs gebeurd, maar de dader zal wel geen wolf zijn geweest...boswachterJan uit de Veluwe, zal niet zo ver van de waarheid zitten met zijn analyse.

We breiden ons wandelingske nog wat uit doorheen het Wolfsbusch en ineens komt het idee bij mij op om eens een sneeuwengel te maken. Dat zal weer een hilarisch filmke opgeleverd hebben denk ik. Maar wtf, ik amuseerde mij, en dit kan ik dus ook al van mijn bucketlijst schrappen sie.

Ik hoor daar precies al enkelen opperen: "hoe zit dat nu met die fietsplannen die jullie gisteren zouden bespreken!?
Wel het is toch al in het stadium gekomen dat we echt willen beginnen plannen aan een rondje van een 350 tal km met nog een 175 tal km extraatjes onderweg. De route loopt grotendeels door Noord Oost Spanje, en een stukje door Zuid Frankrijk, aan de andere kant van de Pyreneeën. Het is de langste bewegwijzerde route van Zuid Europa. Naam ? De PIRINEXUS. De liefhebbers kunnen al aan het google-en slaan 😊. Wegens de Zuidelijke ligging denken we deze route beter in het voorjaar te kunnen fietsen.
Dus agendapunt nr 1 : ergens in mei trachten een 14-tal dagen verlof te versieren.
Agendapunt 2 : eens een klappeke gaan doen met iemand die elke week fietstransporten doet naar Spanje en aan onze achterdeur woont.
Agendapunt 3: uitzoeken wat het wordt, trein of vliegtuig om zelf in de buurt van de route te komen.
Het routeboekje dat te downloaden was van het net, hadden we al mee, en ziet er heel gedetailleerd en compleet uit. De gpx is ook te downloaden.
Kortom mooie plannen.

In de late namiddag zijn we nog even naar de Kerstmarkt van St. Vith gereden en zijn nog iets gaan eten om onze geslaagde vakantieweek af te ronden.