Daar gaan we weer.

Nederland, Groede

Met een iets ander gezelschap dan vorig jaar vertrekken we vanuit ons startpunt TC Aquila in Wingene richting Groede. Zelfde plaats iets ander huis, al hebben we een déja-vu-gevoel eens we binnen zijn. Maar dat is best leuk feitelijk, we voelen ons meteen "thuis".

We starten de avond met een traktatie van Conny, die jarig is. Ze was supertrots op haar schitterende aardbeientaart...tot we tot het besef kwamen dat iemand in al zijn naarstigheid bij het helpen binnendragen van alle bagage de taartdoos ( die Conny nog in een extra tas had gestoken) per abuis had rechtop gezet...
Tja, je ziet het al van hier...toen we de doos open deden stonden de tranen in Conny's ogen...Gelukkig losten we dat met een lach en wat creativiteit op, en serveerden we de taart in kommetjes: wat aardbeien, wat slagroom en een puntje taart er bovenop geprikt. Het smaakte best lekker ondanks de foute start.

Er volgde nog een "stel-je-even-voor-ronde" zodat de nieuwelingen iedereen een beetje leerden kennen en wij hen.

Niet al te vroeg kropen we onder de lakens, en de geluiden op de gang deden me denken aan vervlogen tijden toen ik op vakantie-kolonie was ergens in de Ardennen.

Met zegt wel vaker" boys will be boys" maar "girls will be girls" is evenzeer van toepassing op deze bende.