Van Poole naar Appeville in één ruk.

Frankrijk, Appeville

Vroeg uit de veren, want we moeten uiterlijk om 07.45 bij de ferry zijn. Gelukkig zitten we heel dichtbij, en lukt dat probleemloos.
Omstreeks 13.45 Franse tijd komen we aan in de haven van Cherbourg. We hebben nog zo'n 75 km voor de boeg, als we vandaag tot bij de auto willen geraken. Er staat nog één helling op het menu, en daarna kunnen we beslissen of we nog eens kamperen tussendoor, of meteen doorfietsen en laat aankomen.
Uit de diepte van Cherbourg fietsen vraagt toch een serieuze inspanning van onze versleten klimspieren. De km's daarna zijn ook niet meteen vlak te noemen, maar de laatste 35 km volgden we " la voie verte "en dan
slagen we er toch in wat vaart te maken. Omstreeks 21.00 u. komen we aan bij het huis waar we zijn vertrokken een kleine drie weken geleden.

Yes, we did it, the complete Big Tour de Manche!!!

Zalig douchen en dan maffen in het bed van een gulle onbekende, wiens moeder voor ons netjes de deur had opengelaten.
Het blijft een heerlijke formule om op die manier gastvrijheid te ervaren in een wereld waar iedereen zijn mond vol heeft van onveiligheid en alarminstallaties.

'Versleten klimspieren' = verzuurde spieren. Naar een sportkiné gaan voor massage van de benen.

Luc Claeys 2015-07-25 01:01:37

Luc Claeys 2015-07-25 01:02:33

't zal zo ook wel overgaan Luc ;-) beetje rust doet wonderen !!