Rond het meer van Robertville.

België, Amel

Na ons exploot van gisteren hielden we een chil-voormiddag: lekker uitslapen en aangezien Chris naar de bakker is geweest smullen van versgebakken pistoletjes.

Ik ga weer gezellig kokkerellen voor deze middag: het wordt een curry met kokos en rijst, slow cooking op zijn best, met de nodige verrassingsingrediënten...ik kan het niet laten: half appeltje in de saus meekoken, geeft een zoete toets, en het oog wil ook wat, dus enkele rozijntjes er tussen, om de boel wat op te pimpen. Nog een gemengd slaatje maakt het bordje af.

Na de middag zijn we weer klaar voor wat actie: we vonden een kortere wandeling van bijna 8 km die start aan het stuwmeer van Robertville.
Het is alweer een heel leuke tocht, met zelfs een stukje Vennbahn in...sweet memories. Sinds wij de Vennbahn reden is er blijkbaar heel wat bijgekomen op de fietsroute. O.a. leuke infoborden met allerlei in de buurt, waaronder campings en andere verblijfsadresjes. Bij Robertville worden fietsers naar het stadje gelokt met afgedankte fietsen die de richting wijzen...leuke recyclage.
We lopen ook een deel van het parcours van een adventwandeling, met heel leuke kerstversieringen langs.
Het is alweer bijna donker tegen dat we terug bij de auto zijn. We zijn hier nu dicht bij het kasteel Reinhartstein, waar ook een Kerstmarkt is...maar het is behoorlijk koud en we gaan maar liever naar ons huisje genieten van de warmte.

Vanavond en vannacht wordt er sneeuw uitgegeven en gevoelstemperaturen tot -10°C, dus we nemen morgen normaal een rustdag voor we maandag terug huiswaarts trekken. Misschien eens overleggen over onze volgende fietsreis...

Een beetje jaloers, dit jaar is onze najaarstrip in het water gevallen.