Fietstocht Luxemburg

Luxemburg, Habscht

Voor onze laatste vakantiedag hebben we, hoe kan het anders, een fietstocht gepland. De dame van de camping had ons een ritje naar Mersch aangeraden, maar 15 km en dan al terug keren, is natuurlijk niet echt een dagvullend programma. Ik plan dus een soort driehoek via omliggende dorpjes met een zo vlak mogelijk profiel volgens google maps.
Het is een rustige en mooie weg en we komen langs een kasteelpark waar we een wandeling in de kasteeltuin maken.
De piste cyclable de l 'Alzette loopt in de buurt van Mersch, we besluiten die te nemen richting noorden, en dan terug te rijden via dezelfde weg. Heel mooi en vooral volkomen autovrij! Een eind verder staat een overzichtskaart langs de weg en daar zien we dat er een andere piste cyclable, de nr 12, richting ZW loopt tot redelijk in de buurt van onze camping.
We besluiten het erop te wagen, zonder enig idee van het profiel...De route valt reuze mee, maar als we richting camping willen navigeren...geraken we weer even op den dool...na een lange beklimming komen we plots midden in een weiland uit. Na een stuk "off road" door het bos, komen we uiteindelijk toch op de goede weg terecht.
We hebben 65 km op de teller staan en hebben nood aan een fris drankje op de camping. Nog snel even douchen en eten op de camping, wat een luxe!