Voor ons een fietstocht Povir-Povir, Paul en Ingrid een eerste wandeltochtje.

Slovenië, Povir

Bij het opstaan was onze eerste zorg koffie maken. Zowel Ingrid als ik hadden koffie en papieren filters mee van thuis...maar de koffiemachine hier is een veel moderner ding, met van die capsules. We hadden er een paar om te starten. Paul en ik zijn de eersten op en slaan aan het experimenteren: hoe leg je zo'n ding aan, waar stop je de capsule, hoe haal je ze er weer uit ... Intussen is Ingrid ook wakker, en zij zal dat eens gaan oplossen sie... een grote pot, een vergiet, samen het papieren filtertje vasthouden, en iemand moet nu nog het kokende water zien op te gieten. Allleen niet gezien dat er een gat was in die pot... dus: aanrecht opkuisen, en we houden vol, met een niet lekke pot deze keer. Tegen dat Chris wakker is hebben we warempel, koffie, twee soorten zelfs.
Op ons boodschappenlijstje komt nu dus een plastieken koffiefilter, of indien we dat niet vinden een trechter...misschien hebben we dan sneller koffie morgen 😉

We spreken af in Sezana, Paul en Ingrid vertrekken met de auto, wij met de fiets, omdat we een fietstocht willen uitproberen van op een kaartje dat we hier ten huize vonden. Daar ons parcours nogal moeilijk verloopt, splitsen we in Sezana toch maar op... Paul en Ingrid zullen inkopen doen en wij halen alleen wat we nodig hebben voor de dag en kunnen dan verder fietsen.
Het wordt een waar hindernissenparcours...onverhard met veel stenen en dennenappels onder de wielen, bomen over het nog net te bespeuren pad dat precies doodloopt in het bos...En over dit alles heen een heel heet sausje, want de temperaturen springen de pan uit.
Op de koop toe heb ik enorm last van krampen...bij de moeilijke afdaling navigeer ik met mijn rechterbeen gestrekt naast mijn fiets, anders lukt het niet meer...Bij onze laatste stopplaats horen we plots "doberdan"... 2 vriendelijke wandelaars komen onze richting uit. De "doberdans" blijven maar komen...we beginnen die twee stilaan wat opdringerig te vinden...tot het tot ons doordringt dat het Paul en Ingrid zijn :-p

Samen kokkerellen de vrouwen 's avonds een lekkere spaghetti en we eten alles lekker op, op ons terras met een plaatselijk Teran-wijntje.

Morgen plannen we een tweedaagse tocht langs de Parenzana. Ik stuurde een mail naar een eventuele warmshower-host in Koper....spannend.

Santa Lucia, ik dacht een soort natuur wc...

Oswald 2017-06-19 21:34:45

haha we hebben het gevonden, in ons andere mailbox natuurlijk, vanaf nu volgen we jullie op de voet, super leuk ! troost je, hier is het ook bakken en braden zonder solo en zout hebben jullie daar genoeg hé en drank ook zo te zien :-)