Dag kampeerstoel, dag fiets, dag tent naast de fiets....

Frankrijk, Soissons

Ja, deze morgen was ik in en poëtische bui. Ik begon met me te excuseren tegenover onze zo fantastische kampeerstoeltjes, waar we niet in zaten om te onbijten omdat we een plaats hadden gekregen met tafel en twee stoelen van de vriendelijke uitbater.
Het viel Chris op dat ik begon tegen de stoelen te praten, en van het en kwam het ander...in ware Paul van Ostayen-stijl !!!
We reden vandaag de plek voorbij waar ooit de wapenstilstand werd getekend, in en treinwagon : La Clairière de 'l Armistice. We volgden op een gegeven moment de keuzemogelijkheid van de route via een bosweg....mooi, en op een groot kruispunt van bospaden kruisten we een grote groep wandelaars, die als het ware applaudiseerden voor onze "courage"....en eindje verder begrepen we ook waarom: modder modder en ja voet op de grond....
Toen we uit het bospad kwamen moesten we eerst onze banden en velgen vrij maken. Er stond daar een bord dat er daar regelmatig groot wild passeerde. Toen we weer verdet fietsten zag ik bij twee houthakker camions precies twee honden. Toen we dichter kwamen zag ik dat het twee kleine everzwijntjes waren.
We hebben er een korte rit opzitten van 50 km, omdat we wilden kamperen in Soissons en 's avonds de stad bezoeken en een beetje den toerist uitgangen. Dus nu nog doucjhen en we gaan voor het "rondje Soisson" ook in ons routeboekje omschreven.