Eerste en langste rit.

Nederland, Groede

Na een goede nachtrust, bij de meesten toch... vertrekken er zes A's en wij, de B's zijn met 8.
We fietsen richting Sluis, waar we een eerste terrasje doen, want opnieuw hebben we schitterend weer voor ons fietsweekend.

Als we bij het fietscafé "Loesjes Lunchroom", ons middageten bestellen, stapelen de donkeren wolken zich toch stilaan op. Tegen dat we goed en wel alles opgediend hebben gekregen, lijkt het ons toch veiliger om naar binnen te verhuizen. Maar goed ook, want er volgt een stevige plensbui. We drinken nog een koffietje of thee na, zodat we het betere weer kunnen afwachten. En dat lukt ons best, want tegen dat we buiten komen is het alweer zalig in het zonnetje.

We fietsen gezwind terug naar Groede, waar we in "De drie Koningen" nog iets gaan drinken. We krijgen daar nog een ludiek intermezzo met een partybus die er aankomt met een bende zatte Hollanders die luidkeels "België" van Het Goede Doel zingen.

We hebben een ferme 72 km op de teller staan en de A's deden daar nog een 20 km bovenop.

Na de lekkere spaghetti is het bij ons ook party-time. We worden eerst getrakteerd op een verrassingsoptreden van Cindy, Conny en Dorine en daarna wordt er volop gezongen en gedanst.

Alweer slagen we er niet in om vroeg in ons bed te geraken ...hoe zou dat nu toch komen?!