Toch weer warm vandaag.

Frankrijk, Saint-Aubin-du-Cormier

Vandaag werd een warme dag voorspeld dus dachten we "fietsen is beter dan stappen, bij 28 graden...je vangt ten minste nog wat wind."
Een ritje van 80 km van thuis uit voorbereid startend bij ons huisje...dat zal deze dag wel vullen.

Wat ben ik blij met onze e bike in deze heuvelachtige streek, ik denk niet dat een rondje van 80 km anders zo gemakkelijk zou geprogrammeerd worden. We moeten natuurlijk nog steeds een inspanning leveren, want moesten we constant met ondersteuning fietsen, dan zouden we halfweg al zonder batterij zitten. Maar het is fijn te weten dat er bij heel steile stukken of vermoeidheid op het einde van de dag, assistentie beschikbaar is. Tijdens ons MTB avontuur gisteren was dat natuurlijk alleen een nadeel , om de fietsen overal boven te krijgen...Nu ja... alles heeft zijn plus en zijn min, denk ik dan maar.

We hadden vandaag ook een heel stuk zo goed als vlak, de Voie Verte van Vitré naar Fougères. Leuk fietsen met regelmatig schaduwpartijen tussen de bomen, het doet sterk denken aan de Vennbahn.

Toen we iets gingen drinken onderweg , viel mijn oog op een rek met allemaal dezelfde fietsen en een houten "huisje". Ik zei aan Chris:" ik ga dat straks eens bekijken , lijken me deelfietsen, en wie weet een soort trekkershut." Chris dacht eerder aan een openbaar toilet of zo...
Maar, bij nader toezien had in gelijk: "cabane de randoneur" stond er wel degelijk. Straks eens kijken of er zo nog zijn en te vinden via het net...handig voor tijdens eentrektocht.

Terug bij ons huisje rond 17u30, vloog ik meteen in de keuken om wat te fabriceren met die mooie courgette van gisteren. Toen ik de schitel klaar had miest hij immers nog geruime tijd in de oven. Dat gaf me de tijd om te douchen.

Het is weer zalig op ons terras: nagenieten van het eten en de geleverde prestatie...meer moet dat niet zijn.

Of toch... straks nog een koffietje met een advocaat van eigen makelij die ik meenam van thuis...mmmm.

Mooie rit, veel plezier nog!

Erik M 2023-07-19 08:02:44

Ben je zeker dat er bij jullie geen knopje staat op de fiets bestemd om aan de hand de fiets ergens naar boven te duwen? Wij hebben dat op onze simpele e bikes, Heel gemakkelijk en vergt weinig van je batterij ...

Ria 2023-07-19 09:59:20

Nee Ria wij hebben dit niet. En ik denk eerlijk gezegd dat het niet had geholpen op dit parcours...weinig met beide wielen op de grond...rotsen, boomwortels....