Sentier de la Houlette

Frankrijk, Courset

Eindelijk een weerbericht dat ons aanzet tot actie.
We vonden een gemarkeerde wandeling die we mits een kleine extra aanloop vanuit ons huisje konden aanvatten.
Enthousiast vertrekken we: droog, en zelfs met een streepje zon, wat een contrast bij de vorige dagen. In de eerste 200 m zien we reeds de eerste reetjes in de verte staan. Dat het de vorige dagen fel heeft geregend ondervinden we tijdens een groot stuk van de wandeling: modder alom, soms blijven onze schoenen haast steken, soms dreigen we uit te glijden, en soms moeten we een omwegje maken via de weide.
Na een 5-tal km, komen we in de buurt van een gehuchtje en lopen richting kerk, in de hoop er een zitbankje te vinden om er onze picknick te verorberen. Geen geluk...dan maar op de kerktrappen😉 De hele wandeling hebben we welgeteld 1 krakkemikkig bankje tegengekomen...wel wat weinig op een aangeduide wandeling van 16 km.
Het deed dus deugd om even uit te blazen in onze gite, vooraleer we naar de Aldi reden om boodschappen te doen voor het avondeten.

Eerste actieve dag dus meteen 16 stapkilometers op het palmares, niet slecht.