Avontuurlijk eerste ritje.

Frankrijk, Saint-Aubin-du-Cormier

We hebben goed geslapen op ons nok- slaapkamertje.
Deze morgen zijn we dan eerst boodschappen gaan doen in de dichtbij zijnde Carrefour, makkelijk, je vind er alles.
Daarna besloten we een fietstochtje van om en bij de 40 km te doen, die Chris vond op "komoot" .

Het is niet de eerste keer dat "komoot" ons parten speelt...zo ook vandaag:
Wat volgens de site een parcours voor "toerfietsen" met weliswaar stukken "onverharde weg" zou zijn, bracht ons op een "grote route paden parcours" in het bos, met onmogelijke stukken om te fietsen...Het werd dus weer trekken en duwen en sleuren, even kwamen herinneringen van de TransPennine in Engeland door mijn hoofd spoken. Maar geen nood , wij zijn het sterkst als we samen moeten vechten tegen het parcours.
De stukken die dan wel fietsbaar waren daar genoten we tenslotte dubbel van.
We fietsten al bij al een kleine 40 km bijéén, maar een deel ervan telden echt dubbel!!
We kwamen ondanks alles rond 16u reeds terug bij ons huisje en konden er na de gedane inspanning serieus genieten op ons terras.

De temperatuur is vandaag gewoon ideaal, niet te warm en niet te koud...een welgekomen meevaller als je denkt aan alle warmterekords in het zuiden van Europa.

Na een lekkere homemade maaltijd en een doucheke genieten we nog wat na van ons avontuur, in de avondzon, en we hebben af en toe het bezoek van het leuke hondje van onze gastheer en - vrouw.

Mevrouw bracht ons zonet ook een courgette en enkele komkommers uit haar moestuin...zalig toch.

Morgen misschien een wandeltocht op het programma...we zien wel.

Avontuurlijk en mooi, en als de temperaturen meevallen is dat ook al een pluspunt he

Ria 2023-07-17 21:06:20

Mooie foto's! Wij hebben hier bijna geen bereik/internet, dus ik zal het later es op t gemak bekijken 🙂 Veel plezier x