Fietstocht vanuit , Ave et Auffe 75 km

België, Rochefort

Een knooppuntenkaart van de Famenne hebben ze niet aan de receptie van de camping. Dus vertrekken we maar met de kaart die we gisteren kochten: de langste fietstocht die hier wordt vermeld is er eentje van 60 km...voor een dagtocht vinden we die dus ideaal.
Het is natuurlijk wel af en toe goed klimmen hier, maar gelukkig is het niet meer zo warm als de laatste weken. Het is zelfs fris genoeg om mijn nieuw vestje eens te testen, want af en toe is er ook wat motregen, of uitvallende mist. Het duurt tot in Rochefort voor het uiteindelijk weer droog blijft. In Rochefort eten we een pannenkoek en dan besluiten we af te wijken van de route op onze kaart, want we willen ook wel eens een stuk op de Ravel fietsen. We fietsen van Rochefort tot Houyet waar de fameuze afvaart van de Lesse start. Dan moeten we een stuk terug op de Ravel om weer richting Lessives te gaan en de camping.
We komen langs ons terrasje van gisteren en gaan er weer iets drinken. Het is uiteindelijk 18.00 u. tegen dat we weer bij ons kampeerhuisje zijn. Na een douche zakken we af naar het dorp en gaan er lekker eten in restaurant Le Mouton.
Morgen plannen we nog een wandeling.