Lac van Neuchâtel bereikt.

Zwitserland, Estavayer-le-Lac

Als brave kindjes zijn we gisteren om 20.30 gaan slapen, en we sliepen bijna de klok rond....en t geeft deugd gedaan!!
Vannacht had het af en toe geregend en we moesten de tent dus doornat opplooien.
Tegen de middag hadden we al 35 km gefietst en de eerste 50 km liep route 5 nog steeds samen met de Aarroute...daarna splitsten de 2 routes.
Eerst bereiken we de Bielersee, en niet lang daarna het meer van Neuchâtel.
We krijgen een sms van Marijke om te zeggen dat ze spaghetti wil maken voor allen samen, als we morgenavond zouden aankomen in Lausanne, voor hun laatste avond op de camping daar.
Dat motiveert ons om wat langer door te pedaleren. Het begint echter af en toe te regenen...voor efkes...en we hebben ook regelmatig sterke wind tegen en bovendien wat stukken bergop!!!
Maar we rijden toch een kleine 80 km, en hopen er morgen te geraken.
We zijn daarnet in het dorp een pizza gaan eten en zagen een wegwijzer: via de fietsroute is het toch nog meer dan 70 km !!!
Morgen dus proberen vroeg te vertrekken.