Bezoek York

Verenigd Koninkrijk, York

Chris wou het National Railway Museum bezoeken, dus zijn we eerst naar daar gestapt en daar zijn we toch tot rond de middag mee zoet geweest. Daarna had ik al van thuis uit een adresje in York genoteerd om te gaan eten: "Jamie's Italian"...aangezien dit vorige zomer zo goed meeviel wou ik nog eens. En ja het was weer lekker en betaalbaar, en deze keer hoefden we zelfs niet te reserveren. Na het eten zijn we wat rond York Minster gaan flaneren en dan hebben we ons op de City Wall's gestort, de langste bewaarde middeleeuwse vestingmuur van Groot Brittanië. Op onze "rustdag" hebben we zo dus al 14 km gestapt. En vanavond zouden we graag, na het eten nog deelnemen aan de "ghost walk"....

Dat is dus niet gelukt jammer genoeg, omdat we niet op tijd uit het restaurant geraakten wegens nogal trage bediening...
Wandelkilometerstand van de dag is toch op 20 geraakt...dat noemen win dus "rusten".
Morgen is de rust over: een etappe van een 70-80 km staat op het programma, de eerste 50 te doen, maar dan botsen we stilaan op de Pennines om te eindigen met de onder WOTR fietsers beruchtte Pateley Bridge, waar de meesten afstappen. De meesten fietsen de route echter in de andere richting, dus wij hopen op een klein voordeel in onzr richting. Morgen verslag.

klinkt griezelig, in Engeland nog wel, land van de geesten .....

ria 2018-07-17 20:37:21

het ziet er daar heel mooi uit , op korte tijd al veel gezien !