Bisse de Savièse.

Zwitserland, Monthey

Vandaag spreken we om 10.30 af met Jan . Hij pikt ons op en rijdt dezelfde richting uit die wij gisteren fietsten. Dan slaan we af en klimmen tot net boven de 1000m.Daar start een Bisse- wandeling...ik heb er 23 staan op een folder van de streek, maar deze staat er niet bij.

Hier kun je lezen wat een "bisse" is:

Jan beloofde ons een redelijk vlakke tocht met tal van spectaculaire passages, zonder veel technische moeilijkheden. Wel niet aan te raden voor mensen met hoogtevrees.

Meteen vanaf de parking start de wandeling mooi. Een smal pad vol boomwortels langs het waterkanaal. Algauw krijgen we de eerste van 4 hangbruggen. De zichten zijn ongelooflijk, helemaal niet evenredig met de moeilijkheidsgraad. We komen langs een kapelletje waar we de klok zelf kunnen luiden...wat we natuurlijk alle drie eens uitproberen. De rotsen en de watervalletjes...het is allemaal indrukwekkend mooi. Op het einde van de wandeling kunnen we iets drinken en dan begint de terugtocht...even mooi als de heenweg en de hangbruggen wennen meer en meer...we zouden het nog gewoon worden.

Een tijd later worden we door onze gids netjes weer afgezet in Monthey waar het nog steeds koekenbakkenheet is. Gelukkig hadden we deze morgen alles ingekocht om te koken...we hoefden dus niet meer naar buiten te komen.
Koken, eten, douchen en wat luieren.

Van de meisjes nog niks vernomen...vermoedelijk hebben ze geen wifi in de hut waar ze nu verblijven...hopelijk morgen wel.

We zijn er nog niet uit wat we morgen, zondag zouden doen...het worden 2 fuper hete dagen....ofwel ferm de hoogte in ofwel iets ondergronds...

whow! wat een streek!

marc vanpaemel 2022-07-16 22:40:59

Amai! Ik zou zeker in mijn broek doen! Chapeau!