50 km en 3 cols

Frankrijk, La Bresse

Deze morgen reden we eerst weer langs de Auberge de Lorraine waar we gisterenavond nog waren naartoe gereden om iets te drinken en een Vacherin de l'Auberge te eten ,een lekker ijsje met meringues .In het dorp deden we ook boodschappen voor onderweg. Het begon algauw te klimmen, en ons tweede ontbijt namen we op de top van de Col de Mandray. In Fraize nogmaals een supermarkt binnen voor een improvisatiemaaltijd voor 's avonds en brood voor de volgende morgen. Via de "voie verte de la Haute Meurthe" bereiken we stilaan de voet van een nieuwe Col. Bij en fontein met drinkwater, vullen we onze drinkflessen aan met fris water en sterken we ons lichaam aan met stokbrood en lekker smeltende kaas uit de Vogezen. De Col du Surceneux is een doorbijtertje, maar dankzij de toch betere temperaturen dan de laatste dagen, verwerken we die ook goed. Een bospadje en een fietspad langs de Lac de Longuemer brengt ons naar de derde Col van de dag: Le Col des Faignes Sous Vologne. We komen toch boven de 900 m vandaag!!
Tijdens de laatste beklimming dreigt er opnieuw onweer,en horen we gedonder in de verte. We komen dan ook de camping, net na de afdaling, bijna letterlijk binnengevlogen..en zetten ons tent in een rekordtempo op. Na het douchen blijkt het onweer, weer zogoed als overgewaaid te zijn...stress voor niks dus!!!
We hebben hier frietjes met chickenwings kunnen eten en zitten nu aan den drank...flesje rosé gekraakt ;-)

veel fietsplezier !

lia baert 2014-06-12 21:09:23

Weet jij wel hoe frustrerend het is om al die leuke foto's te zien en die toffe verhaaltjes, terwijl wij hier nog moeten werken verdorie!!! ;-)))) :-ppp xxxx

Veerle 2014-06-12 21:21:10

Nice butt Chris hahahahahaha :-P

Veerle 2014-06-12 21:28:10

vakantiefotos kunnen er zo verleidelijk uitzien. stikjaloers.

ivan 2014-06-12 21:56:45

Mmmm, dat ziet er een lekker ko.... euh.... kaasje uit :-)

Gerdje & Pol 2014-06-12 22:04:08

Stress zoveel mogelijk vermijden indien mogelijk !

Luc 2014-06-13 11:53:41

Naar het schijnt zit er epo in die fonteintjes...allé in de jaren 90 toch!:p iets van gevoeld? btw...vandaag outdoor spinning! was koewl ma nie koel!

Frank 2014-06-13 16:10:26

Sorry maar ik kan het niet laten, er staan nogal veel spellingfouten in uw verslagen. Diep ademhalen, nog eens herlezen. Now stress, relax !

Luc Claeys 2014-06-16 00:19:54

Ja Luc dat is best mogelijk inderdaad, ook niet altijd evident om zo'n verslag te typen op een tablet op een camping of een terras waar je even wifi hebt...maar oké is geen excuus...

Lucienne 2014-06-18 08:32:22

blijkbaar ben ik de enige niet die van Chris zijn ko...kan genieten :-p nu hoort hij het ook eens van iemand anders ;-)