Van de zoutvlaktes van Secovlje naar Koper via de Parenzana.

Slovenië, Koper

We kunnen ontbijten op het terras in Povir, wat een vakantie gevoel. Dan schieten we in actie: onze fietstassen moeten gevuld voor twee dagen langs de Parenzana en Paul en Ingrid gaan ook op daguitstap. Tegen 09.00 uur zijn we vertrokken richting grens met Kroatie, waar ons startpunt de zoutvlaktes van Secolnje gelegen zijn. We gaan die eerst samen bezoeken, ook met de fiets, want in het entreeticket van de solina zijn fietsen inberepen voor Paul en Ingrid. Tegen de middag scheiden onze wegen. Al heel snel vinden we een mooi schaduwrijk plekje om te eten en we zijn in ons nopjes, want de route is een pareltje in vergelijking met gisteren. Toevallig komen we Paul en Ingrid nog eens tegen bij de tweede ingang van de zoutvlaktes waar zij nog een wandelingske planden.
We fietsen door de langste tunnel van het Parenzana traject. En in ons enthousiasme fietsen we voorbij Piran zonder het echt te beseffen...we hopen dan maar dat Koper vanavond even mooi zal zijn.
Rond 16.00 zijn we al in Koper en gaan we op zoek naar een slaapplek.We zagen alvast een hostel waar je kunt inchecken tot 23.00 uur,.dat hebben we al als reserve.We zoeken nog wat verder, maar uiteindelijk komen we weer bij hostel Secret Garden terecht. Een kamer voor 4, die we voorlopig voor ons alleen hebben, voor 36 euro...niet slecht. En alles is heel proper in de badkamer.
Na een leuke verfrissing onder de douche doen we nog een wandeling langs de boulevard en eten er een super ijsje voor een superprijsje.Dan gaan we op zoek naar een restaurantje, en we komen uit,net naast ons hostel. Pasta met goulash wordt het want risotto frute di mare hebben ze niet meer helaas...
We genieten van onze fles wijn terwijl ik dit verslag schrijf via het hostel.