Vandaag komen we aan bij de start."The way of the Roses".

België, Zeebrugge

Deze route werd in 2010 opgericht door Sustrans, het overkoepelend orgaan dat zich met fietsroutes bezighoudt in de UK. De naam is ontleend aan een heftige periode uit de Engelse geschiedenis: "The war of the Roses." Een bloedige strijd om de troon tussen The House of York en The House of Lancaster die zich afspeelt tussen 1455 en 1485. De witte roos was het symbool Yorkshire, de rode roos dat van Lacashire.

Maar eerst fietsen we deze morgen dus het laatste stukje TPT, van Hull naar Hornsea...een autovrije oude spoorweg "a bit wobbely" maar heel rustig, zeker vergeleken met de toch wel drukke baan tussen Hornsea en Bridlington.
In Hornsea hebben we nogal wat tijd verloren met rondfietsen op zoek naar een werkende geldautomaat....uiteindelijk kregen we van een vriendelijke kassierster de laatste 35 pond uit haar kassa, want iedereen haalde blijkbaar daar geld af vandaag....We haalden ook onze eerste stempels voor de stempelkaart voor fietsers van de TPT.Om te getuigen dat je de route hebt gefietst, moet je een aantal stempels verzamelen ondrweg, maar ook begin en eindpunt moet et zeker bij.

Uiteindelijk hebben we met grote honger in een parkje onze broodjes opgegeten rond 14 u. en dan met vernieuwde energie verder gefietst naar Bridlington.

We hebben een heel leuke kamer hier in de Hollies, na die minikajuit, een hele verademing. Kilometerstand tot onze B&B 60 km.

Straks fietsen we misschien nog eens tot aan de vuurtoren en gaan we iets eten.

De vuurtoren vonden we uiteindelijk wat ver om nog te halen. We zijn naar het officiële beginpunt van The Way of the Roses geweest en hadden er nog een leuk gesprekje met fietsers die de route net gefietst hadden...niks dan lof trouwens " you are in for a treat" zeiden ze.
Daarna stapten we op goed geluk een Turks, Italiaans, Brits restaurant binnen, waar we lekker aten voor een leuk prijsje.
Koffie dronken we op onze kamer. We voelen ons de koning te rijk in ons kingsize bed.

Morgen hebben we een lange rit voor de boeg tot York, maar we blijven er dan 2 nachten.

Alléz, terug het avontuur tegemoet...….geniet er maar van met een beetje draaglijke tempiraturen.....

Jos & Iris 2018-07-15 23:06:31

Tot hiertoe veel geluk met het weer, wel snikhete kamer in York...